tisdag 15 december 2009

Softa Dagar

Barnen är på dagis och jag hemma och njuter av lugnet. Känns konstigt men ändå så skönt att bara få vara hemma själv och inte göra någonting. Sitta framför datorn, slänga sig i soffan och titta på en film eller lägga sig och sova en stund. Som sagt njuter för snart är dessa dagar över men först tre veckor med familjen i dalarna och värmland. Maya räknar ner dagarna nu tills vi ska åka och tills hon får öppna alla julklappar. Jag kan känna hennes känsla hon har inför julen. Jag hade denna känsla själv som liten. Detta bubblandet i magen för att man var så spänd, nervös, ivrig och nyfiken på alla julklappar. Älskar att se henne blick och ansiktsuttryck när hon tittar på alla julklappar under granen. Jag ser mig själv. Jag ler. Jag hoppas hon och vi alla kommer få en helt underbar jul tillsammans. Jag hoppas att vi får en vitjul iår det vore på tiden.

7 kommentarer:

Ida M sa...

ÄÄÄ som du var när du var liten du bubblar forfarnade för att få julklappar och får du inte vad du vill ha så blir du sur ;-) eller??? Nää det är mysigt med jul jag tyckte det var så spännande som barn men nu är den tiden över för oss nu är det barnens tid och martinus är som maya han bara bubblar av lycka.
När drar ni till dalarna och värmland. Ha en underbar jul och villa up dig nu för i feb då jävlar kommer jag :)Kram och hälsa alla god jul

Suzan sa...

det blir säkert en vit jul =)

Karra sa...

Älskar jul och julklappar men jag blir inte sur om det inte är något jag önskat mig. Blir glad för det jag får. Vi åker till dalarna den 21:e och värmland den 24:e hem förmodligen den 2:e jan. Jag vilar upp mig, ska bli så kul att ses och bara få vara VI!!!

Suzan: Ja det ser ju så ut men man vet aldrig vad som händer.

Ida M sa...

Jag skojade med dig vännen! Ska bli så gott att det bara ska vara vi behöver inte tänka på allt annat. Bara vara umgås och ligga och prata skit fika och bara mysa och dansa måste vi också och en date med joel lovade du också ;-)

Karra sa...

Ska försöka fixa Joel ;-)

Ida M sa...

du är en bra vän du ;-)))) love you

Anonym sa...

Nej men vad då?? Vem faaaaan är Joel?......