tisdag 2 februari 2010

Frånvaro

Har varit borta från jobbet nu i fyra dagar. Känns jobbigt. Är så rädd för vad dom ska säga. Vet ju att man inte är så populär när man är borta mycket. Men har jag något val? Jag var dåligt torsdag och fredag. Fick magsjuka söndag och måndag. Nu ligger resten av familjen och jag måste ju ta hand om dom. Min familj kommer ju i första hand eller hur!? Varför har jag då så ont i magen innan jag ringde till jobbet och sa att jag inte kommer onsdag och förmodligen inte torsdag. Är man sjuk så är man ju. Pratade med en kollega och hon sa att dom saknar mig så det känsn ju bra. Hoppas hon menade också, men det gjorde hon säkert, varför skulle hon säga så annars. Usch man är så osäker på sig själv.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det känns jobbigt när man e borta, men e familjen dålig så måste man ta hand om dom. Tror att dom förstår. Fick du magsjuan från ditt jobbså att du smittade din dotter? Eller går det magsjuka på hennes dagis., Hoppas lille sonen klarar sig...

Anonym sa...

Jag tror INTE att de skulle uppskatt om du kom till arbetet nu och smittade ner de som förut klarat sig undan. Det skulle ialla fall inte jag. Nej var nu hemma och föresten så måste du ju det för vem ska ta hand om dina barn nu när de är sjuka.
Visst är det tråkigt när det blir så här men så är det här i livet.
// Kram från mamma

Anonym sa...

Du är ju inte ensamstående... din man kan ju vara hemma resten av veckan, det är ju hans barn oxå.

Karra sa...

min man ligger ju också i magsjuka är ju bara jag som står på benen. Annars hade det väl inte varit några problem. Nä jag tror inte dom skulle uppskatta om jag kom tillbaka och smitta ner dom som klarat sig. Blir bra så här. Men som sagt det är ju många tankar som snurrar.

Anonym sa...

Har Eri oxå fått magsjuka?

Karra sa...

nä inte än och jag hoppas han slipper och att natten går bra.