fredag 11 februari 2011

SnöKaos

Så här ser våra fönster ut, ser inget ut men det gör ju inget för
det finns ju inget att se därute, det är ju bara VIT

Vår altan var helt ren från snö för två dagar sedan. Maya och en kompis var och lekte där och hoppade på studdsmattan nu full med en jävla massa snö. Är kaos här i stockholm. All SL trafik är inställt. Många som inte tar sig till sina jobb. För gubben tog det ca en timme att skotta fram bilen och ta sig ut. Själv stannar jag hemma och fortsätter äta min pencilin och myser med mina små barn. Ska försöka få dom att hjälpa mig att plocka undan och städa lite, får se hur det går. Medan jag sitter här och skriver hör jag Maya leka på sig rum. Hon klär på sig snygga kläder och säger att hon gör sig iordning för en date, HERREGUD 5½år, hur ska detta sluta!!!?? Lillprinsen sitter inne i soffan och tittar på Djungelhjul, tycker jag är mer tryggt..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, ja snö"kaos" även här på kobben. Bussarna har nog gått och så - barna har kommit iväg till skolan. Men det är lite si och så på vägarna, mkt snö.

glada grannfrun sa...

försök att få hemleverans på kök och vitvaror =/....

Karra sa...

Glada grannfrun: Ja jag hörde denna historia men allt kom ju fram till slut. Stackars F!!!