onsdag 7 april 2010

Har Brytit Ihop


En vecka och en dag tog det. Idag bröt jag ihop. Jag är rätt känslig just nu. Gnäll har jag haft svårt med förut nu går det inte alls. Jag blir helt galen av att höra det och får man höra det från det man kommer innanför dörren och i en hel timme då flippar jag ut och det var det som hände idag. Hade det varit Maya hade jag kunnat pratat med henne och förklarat lite lätt men med Erik funkar ju inte det. Jag skrek, han gnällde mer, jag skrek ännu mer och han ännu mer. Maya tog honom in på sitt rum, jag gick in vardagsrummet och lugna ner mig. Efter en stund så kom Maya ut med Erik och säger "Mamma kan du vara lugn?" då bröt jag ju ihop av dåligt samvete. Då kom Maya fram och krama om mig och grät tillsammans. Usch varför ska en snart fem åring vara så klok och så omtänksam, tur att någon är det isåna situationer. FAAAN vilken dålig mamma man känner sig just då. VARFÖR VARFÖR gjorde jag så. Man är väl en vuxen människa som skall veta hur man ska bete sig men ibland orka man bara inte och speciellt inte nu. Hela jag är som en tickande bomb som kan smälla när man minst anar det. FÖRLÅT mina älskade barn!!! ÄLSKAR ju er överallt annat!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men gumman...
Klart att det är jobbigt just nu och då blir det tokfel ibland.
Var inte så hård mot dig själv.

Kramar Marie

Karra sa...

Tack vännen, ja det är lite jobbigt just nu men det blir väl bättre. Man får sånt dåligt samvete när det blir så här. Hoppas allt är bra med er!

KRAM

Anonym sa...

det är en vardag för alla som har barn/jobb/allt som ska organiseras/handlas...ja lista kan bli hur lång som helst. KRAM på dej min älskade lilla vän/syster/kusin