torsdag 1 april 2010

Magsjuka

Erik vaknade igår kväll och spydde som en gris. Han sydde fyra gånger sen somnade han helt utmattad. Sov hela natten. Vaknade klockan sju och drack vatten men det kom upp inom tjugo minuter. Johan skulle bara åka till jobbet för att lämna grejer sen skulle han komma hem och jag skulle ha åkt till jobbet. Men mina arbetskollegor ville inte ha mig på jobbet idag, konstigt! Så jag är hemma och fortsätter torka spyor. Maya är också hemma eftersom hon KAN vara smittade. Barnens förskola vill att man håller syskon hemma när det går magsjuka i familjen. Så vad gör man inte när man är en sån präktig mamma :-o

5 kommentarer:

Ullebulle sa...

Egentligen ska ju alla som e i samma familj vara hemma från jobbet när nån e smittad. Det är ju tack vare att folk e på jobb o skickar sina ungar till förskolor som jävla epedemin bara fortsätter.....Nä håll er hemma. i MINST 48 timmar.

Karra sa...

Vi håller oss hemma, håller skiten inom familjen!!! Glad Påsk!

Filler.nu sa...

Glad Påsk till er också! Får hoppas detta går över snabbt så man får lite ledigt i påsk....

agnetha sa...

Å jag tycker det är så ledsamt att ni har åkt på denna magsjuka. Jag som längtat så efter er. Hade sett fram emot att så krama er nu till påsk!!!
/Mamma
http://agnetha52.blogspot.com/

Anonym sa...

Men, har dina kollegor rätt att säga att du ska vara hemme? Dom ggr min man har vabbat har jag gått till jobbet. Man kan ju inte vara hemma i förebyggande syfte. Förstår det här med syskon och så. Båda mina barn har varit hemma när den ena varit magsjuk...
Har de alltid varit så på den förskolan där du jobbar och där dina barn går att föräldrarna som jobbar på förskolan inte få komma om ens barn är magsjukt? Jobbar som lärare men ingen har nånsin sagt till mig att jag inte får komma...