torsdag 4 december 2008

Me, Föreläsare!?

Min kära chef ringde förut och frågade hur jag mår och hur det går med Erik! Snällt tänkte jag.. Men det var inte därför hon ringde utan hon frågade om jag ville komma in och jobba i två dagar. En dag med förberedelse och en dag föreläsa. FÖRELÄSA!? JAG!? OM VAD!? En annan förskola inom vår organisation har kört fast med hur dom ska jobba med ett barn som är autistisk. Jag har ju jobbat med en liten kille i 2år och då undrade chefen om jag ville åka till den andra förskolan och delge hur jag jobbade med honom. SJÄLVKLART, gud så kul det är klart jag gör det! Kul att man kan hjälpa till och kul att folk uppskattar ens arbete man gjort. Även kul att få blicka tillbaka på sitt egna arbete man gjort, man glömmer ju så lätt. När jag kommer tillbaka till jobbet jan-10 hoppas jag att det finns något barn som behöver mina kunskaper.

2 kommentarer:

Chrissan sa...

Åh vad kul att du får dela med dig av dina kunskaper - och att din chef använder sig av dig!!!

Har jobbat med vuxna personer med autism och det är ju så spännande...men tungt ibland....

KakanH sa...

klart det gör, special pedagogik funkar på alla barn och vuxna. Vem mår inte bra av att få klara besked och tydliga riktlinjer? ;)

Jag jobbade som personlig assistent på en kille med autism och utvecklingsstörning. Det var inte roligt varje dag, men på något vis var det det iaf. Jag är så glad för åren med honom.

Lycka till med föreläsningen.
Kram