onsdag 3 december 2008

Vit jul!?

Det var väl många år sedan julen var vit, kan faktiskt inte minnas när. Så varför skulle denna jul vara annorlunda!? Tycker det är så tragiskt att mina barn inte får uppleva julen med mycket snö. När jag var liten var det snö på jul och då var vi ute och lekte i backen, åkte pulka, BOB ja allt som gick att åka på, vilka dagar det var. Längst upp på gatan hade plockbilen skottat all snö till världens största snö hög, där lekte vi jämt. Snöborg, herran på täppan, grävde snögångar mm Känns som att mina barn aldrig kommer att få uppleva detta OM vi inte flyttar upp till Lappland och det gör jag INTE! Vi får väl ta en vecka uppe fjällen så barnen får veta vad snö och backar är iallafall. Men det är ju fan lika dyrt som att åka utomlands och det gör ju JAG hellre men nu var det ju inte mina behov vi skulle tillfredställa utan barnens, så det får nog bli en vecka i fjällen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Daniel föräldrar har hus uppe i Funäsdalen, där det alltid är snö. Ni får hyra deras hus ngn gång under vintern...tex. Brukar oftast finnas hus att hyra till ett bra pris.

Kram Heidi

Karra sa...

Heidi: JA det låter ju jätte trevligt! Vad kan sånt kosta? Är huset långt från backen?

Anonym sa...

Jag kan kolla lite. Tror t.o.m att man kan kika på huset på nätet. Priset beror på när man e där, såklart dyrare runt jul och nyår.
Backen ligger inte alls så långt ifrån huset. Dem har ju byggt större backar oxå...Men jag kan kolla lite mer med Daniel om det skulle vara av intresse.

P.S Har du börjat följa GI? För mig blir det GI när jag slutat amma...

Karra sa...

nej inte än efter nyår..
ja kolla med daniel.