onsdag 13 januari 2010

Första dagen gjort

Jaha då var första dagen gjord. Känns väl okej men ingen höjdare. Känslan imorse var ju inge vidare och den blev ju inte bättre när jag kom till jobbet. Jag skulle ha jobbat på en avd med två som jag känner sen innan och detta såg jag fram emot men så blev det inte. Jag ska vara fast vikarie som springer mellan alla fyra avd. Både positivt och negativt men chefen tyckte det var bäst så eftersom jag ska operera mig i vår. Man har ju inte så mycket att säga till om. Man ska väl vara tacksam för att man har ett jobb idag. The real life sugs! Annars gick allt som på räls, takter sitter kvar efter ett och halv års ledighet. Schemat är bra, halv nio - tre, alltid något. De sista timmarna på detta dygn blir att mysa, gosa med barnen och fixa middagen.

4 kommentarer:

Sus sa...

Vikarie är ju inte så roligt...
Men ska du vara borta länge efter operationen så deras argument håller?

Anonym sa...

Kankse inte så kul att jobba som vikarie när du är förskollärare eller?

Karra sa...

Jag kommer vara borta i ca 5v efter operation. Nej inte så kul men det som är bra är att jag slipper det stora ansvaret för att driva en avd med föräldramöte, utv samtal mm är ganska skönt nu när man har smått hemma. Göra sina timmar plus personalmötena sen bara gå hem och mysa med barnen.

Ida M sa...

Tiderna var ju inte fel goa tider! Och gott att slippa dom tunga sakerna! Men det värsta med att vara vikarie är att dom kan köra mycket med en alla fall här är det så! Men du har ju fasta tider det är ju skit bra för annars är det oftast så att vikarien får alla skit tider. Men det blir nog bra detta karin! Kram