måndag 11 januari 2010

Inge Bra

Idag är näst sista dagen innan jag börjar jobba. Känns inge vidare. Har en klump i magen. Hämtade alla mina saker idag på förra jobbet efter att jag lämnat barnen. Det var med gråten brännade bakom ögonen. Många känslor som bubblar i mig. Jag vill att allt ska vara som det förut. Jag vill inte börja om, även om det kanske blir bra på nästa ställe så vill jag inte börja om. Jag vill ha mina gamla goa arbetskamrater som jag kommer så bra överens med, jag vill ha en arbetsplats där jag vet hur allt funkar.

Min första arbetsplats var hemskt, mina dåvarande arbetskamrater pratade skit om barnen över deras huvuden. Nästa arbetsplats jobbade dom inte som jag ville men jag stod ut i 2år. Sen fick jag Maya och efter den mammaledigheten så började jag om igen. Trivdes som fisken i vattnet man allt och alla. Sen kom Erik och nu får jag inte komma tillbaka utan ska börja om ytterligare en gång. Känns som världens nederlag. Känns inge bra alls. Det ska ju vara kul att gå till jobbet. Just nu känns det inte så. Söka nytt, ja jo men det är inte det jag vill. Jag vill tillbaka till mitt gamla jobb.

Gråter för jag tycker detta är så jobbigt!

5 kommentarer:

ida m sa...

Inte roligt att höra. Det är inget roligt när man känner så man vill ju ha det bästa och det hade du på ditt föra jobb. Men hoppas att det blir bra när du väl kommit igång på det andra stället.kram tänker på dig

Anonym sa...

Stackars dig! Men när Maya går till förskoleklass kan det ju inte möta något hinder för att du kommer tillbaka till Järven. Ett barn har du haft förut på förskolan utan att det blev så här. Det är bara tre terminer kvar tills hon ska börja i skolan. Går fort.Eller sök jobb på skolan.
// MAMMA

MorsanMia sa...

kanske dags för ett telefonsamtal till Lena, för att få lite vägledning när det gäller arbetet. Hon kanske kan få dig att se ljuset i mörkret eller ge dig goda råd så det känns lättare.

Kram

Karra sa...

MorsanMia: Ja gud vad jag har tänkt på den tanken. Skulle vara så skönt att få prata med henne synd att hon är dyr och svårt att få kontakt med henne.

Mamm/Ida: tack för er varma ord dom värmer gott. Det blir nog bra annars så får jag väl söka mig något annat. Men som sagt det är ju inte det jag vill..

MorsanMia sa...

OM du fick en tid skulle du vilja ha den då fast det är lite dyrt?