fredag 1 januari 2010

Mitt Decennium

Många bloggare har ju varit flitiga att skriva ner sitt decennium och jag har ju lovat att vara lika flitig jag så varsågoda, så här såg mitt decennium ut:

År 2000 fick jag ett brev på posten från lärarhögskolan i Stockholm att jag hade kommit in på förskolelärarlinjen. Jag fick även ett jobb i Göteborg. Vad jag valde kan nog de flesta lista ut. Flytta upp till huvudstaden och träffa många nya härliga människor som jag än idag har mycket god kontakt med.

År 2001 gjorde jag min första dock inte sista tatuering, en Musse Pigg på sidan av smallbenet. Många partykvällar blev det detta år. Detta år blev jag moster för första gången till Markus.

År 2002 ja då förändrades mitt liv. Jag träffade då min man.

År 2003 började med en skidresa till sälen med min man och några vänner. Året fortsatte med att jag och min man flyttade ihop och redan tre månader efter det så hade vi köpt oss vår första lägenhet i kungliga nacka.

År 2004 boka vi en stuga på Utö för en helg och vi förlovade oss på en klippa vid en vik. Jätte romantiskt.
I september blev jag gravid. Detta år blev jag också moster för andra gången till Moa.

År 2005 Började med att vi fick det glada beskedet att min bästa vän vänta barn, vi skulle vara gravida tillsammans. I juni fick vi en dotter, Maya som titta ut tre veckor för tidigt men inte mig emot. I augusti fick min bästa vän en son. Resten av året fortsatte som förstagångsmamma och livet lekte med alla dessa fikor, promenader och alla träffar med de nya människorna jag lärt känna via föräldrakurser och familjeliv. Detta år förlorade jag min älskade farmor.

År 2006 gick åt till att planera bröllop, gifta sig och åka på bröllopsresa. UNDERBART!!!

År 2007 hände det mycket, både sorg och glädje. Jag förlorade ett barn i v16 jag blev också gravid igen i slutet av året. Vi flyttade till en större lägenhet.

År 2008 blev jag tvåbarnsmamma. Vår efterlängtade son, Erik titta ut fyra veckor för tidigt men helt okej för mig.  Livet som tvåbarnsmamma är helt underbart men dock så mycket mer krävande än första gången. Detta år kom jag in i bloggträsket.

År 2009 var jag hemma och myste och njöt av tillvaron. Hemmalivet passar mig som handen i handsken. Många fikor, många luncher, många promenader till forum och runt om i kungliga nacka. Detta år förlorade jag min älskade mormor.

År 2010 ja detta år kommer det hända mycket. Jag ska börja jobba. Jag kommer genom gå en operation till våren. Jag fyller 31år. Vi har en husvagns semester att se fram emot. Vi har en massa födelsedagar att blicka fram emot och en jul med nära och kära.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännnande decennium du haft!

Ska du göra en Gastric by-pass? Har själv funderat men har inte bestämt mig ännu. Om du ska göra det, vad fick dig att bestämma dig eller var det ngn som sa till dig att du borde göra det? Min doktor tycker jag ska göra det. Bantat från och till och lyckas aldrig hålla vikten nere. Väger 113 kilo på mina 169 cm.

Karra sa...

Hej Anonym!
Jag har två vänner som gjort just denna operation och dom säger att det är det bästa dom gjort. Dom har gått ner mellan 38-50kg. Så det är dom som inspirerat mig. Har du fått en remiss? Väntetiden är 1-2år beronde på vart man bor, så jag rekommenderar dig att gå till din doktor och få en remiss och sen under tiden kan du funderar på om du vill eller inte. Man kan alltid dra sig ur, tom på operationsdagen. jag har också bantat från och till men lyckas aldrig hålla vikten, man tröttnar ju liksom på att ens försöka.
Lycka till med vad du än bestämmer dig för och hoppas du tittar in hit fler gånger så OM du bestämmer dig för att göra den att vi kan följas åt.

Kram