tisdag 4 november 2008

Lugn dag

Idag har jag och lilleman haft en lugn dag hemma. Vi har sovit, kollat mail, surfat, plockat lite och tvättat och MYST. Erik har haft en ganska okej dag idag, peppar peppar ta i trä hoppas kvällen blir lika okej den med.

Maya fick med sig ett gäng kompisar hem efter dagis idag. Dom röjde järnet inna det var dags och gå igen. Kul att dom kan fördriva tiden. är så J_VLA tråkigt att behöva underhålla dom själv efter dagis. Tiden går så mycket fortare när dom har någon att leka med. Man slipper tjatet "Mamma kan vi leka?" Mamma vad gör du?" "Mamma kan du hjälpa mig?" "Mamma titta här"

Min telefon är nu lagad så den ska jag hämnt på telenor i forum efter middagen. Ska jag åka själv eller ta med Maya eller ska vi åka hela familjen, ja det är frågan!?

Kläder inför dopet är alla klara utan Erik. Jag har sett en grå väst+byxor på HM för 149kr och en snygg blå skjorta för 79kr som jag är lite sugen på. Lindex har en snygg vit skjorta med slips för 129kr som jag också är rätt sugen på och till dom ha ett par grå/svarta jens som han redan har. Vad ska jag göra!?

5 kommentarer:

MorsanMia sa...

http://linuslotta.com/se/
Linus och Lotta brukar ha fina festkläder även i de små stl.

mamman sa...

ojoj så fort de gått redan dags för dop för er.. ja visst är åldern lite jobbig med tjatet om "mamma ska vi leka, kan vi inte göra ditten o datten."..
Hoppas allt är bra med er kram J (från familjeliv)

Filler.nu sa...

Hej! Nu har jag reggat mig! Så nu kan du se att jag förföljer dig varje dag :-) Vi är några stycken från föräldragruppen från mvc som träffas fortfarande, jätte skoj när dem andra barnen är i samma ålder. Men lite trist för nu börjar dem flesta jobba igen, jag är ensam kvar som föräldraledig. Men jag går en del på öppna förskolan o sånt för att Agnes ska få träffa andra barn. Kram

Karra sa...

Forsmans: Du syns inte på listan, regga dig igen! Kul att följas åt från MVC.

Har 3 andra vänner som är hemma med smått men just nu är jag mest hemma, orkar itne vara ute och höra hans skrik. gör korta promenader sen hem igen till tryggheten.

Filler.nu sa...

Ja det kommer ju bli lättare sen när han kommit över koliktiden... Nu har jag lagt till dig i bloggar jag följer!