torsdag 20 november 2008

Snart dags

Ikväll drar familjen Broberg till värmland. Vi har en heldel att förberedda inför lördagen då Erik ska döpas. Nu packar jag och plockar undan här hemma. Under helgen så kommer vår städtjej och fixar till det så när vi kommer hem är det rent och snyggt. Visst är det härligt och komma hem till en nystädad lägenhet!? Jag älska det! Förkylningen i detta hem börjar väl att gå åt rätt håll men den hänger kvar. Det som är värst är hostan, man kan ju hosta tills man spyr. Är tydligen väldigt många som drar på lika dan förkylning.

Angående Erik så är han fortfarande förkyld men han är en mycket gladare och goare kille nu än för några veckor sedan. Nu "pratar" han och tittar mer intensivt på den som pratar med honom och det bästa av allt är att han ger så många go härliga leenden att man smällter på en gång. Blir tårögd varje gång. Man börjar njuta mer och mer av småbarnslivet. Imorse fick jag världens utbrott på Maya. Har haft ett sånt utbrott på henne förut. Jag blir så fruktansvärd arg när hon inte lyssnar utan rent ut sagt skiter i vad man säger, så var det i morse. Jag fick nog och bara skrik åt henne och självklart blev hon ledsen. Men jag var tvungen att få ur mig allt. Efter all gråt och pratande så kramades vi och båda sa att vi älskar varandra för det gör man ju även om man blir arga på varandra. Man måste få bli arg, det gäller ju barnen också.

Som sagt drar till värmland och kommer förmodligen vara borta till nästa torsdag. Datorn som finns hos mamma och pappa är tyvärr inte världs bäst så det kommer nog inte bli så många inlägg på ett tag men jag ska försöka.

Puss&Kram På Er Så Länge!!

Inga kommentarer: