måndag 5 januari 2009

Dagen D

Jaha då var det den 5:e Jan idag då. Idag börjar min resa mot den smalla kroppen. Min resa tillsammans med min man. Tur att vi gör detta tillsammans så vi kan stötta varandra. Men jag känner mig motiverad, jag känner att denna gång kommer det gå vägen. Jag känner att jag inte har den här pressen att jag INTE får äta det ena efter det andra utan denna gång kommer jag tillåta mig själv att unna mig något gott emellanåt. Sen motionera på MITT sätt. Kommer inte springa till gymet det första jag gör, nej jag kommer köra hemma på cykeln och sen ut och promenera varje dag. Ska inför skaffa mig en stegräknare. Gym ger mig ångest, att se alla muskelpacket överallt och där står lilla jag, tjockisen som alla stirrar på. NEJ inte än det får väntar. Denna vecka kommer bli en mjukstart. Jag är ju inte hemma utan kvar i värmland. Denna vecka blir till att ändra tänkandet och första veckan på avvänjning av socker. Kommer ihåg när jag var med i "Du är vad du äter" och kroppen skulle göra sig av med all skit. Jag var en häxa de 3-4 första veckorna. Så mina nära och kära från och med idag och ca 4v framöver kommer häxa i mig att ta över. Jag ber om ursäkt redan nu för allt häxan kommer göra och säga. Den goá, snälla, lugna, harmoniska Karin säger hejdå och på återseende om några veckor.

3 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Kanske inte helt oväntat - men jag föreslår GI.
Faktum är att jag råder er till att läsa om GI. Lära er varför det är att föredra att äta enligt GI-modellen.
Allt handlar om blodsockret och hålla det i balans.
Dessutom är GI-kost bra för diabetiker och förhindrar att man själv utvecklar det pågrund av övervikt.
Läs, läs, läs.
Och så klart. Jag kan. Och delar gärna med mig om så önskas.
Nu ska jag inte säga något mer om detta.
Önskar er lycka till.

Karra sa...

Vi har tänkt att köra efter GI modellen. Tar gärna emot tips och råd. Antar att du har en och annan bok, kanske man får låna!? Har du vägarna förbi oss så lämna gärna in en bok till J så kan han börja läsa på.

KakanH sa...

Har du varit med i "du är vad du äter"?
Tur att jag träffar dig via bloggen, då råkar iaf inte jag illa ut och dina utbrott kan jag stå ut med. ;)
Ses om några veckor. :P
Lycka till!