söndag 18 januari 2009

StålMorsa

Ja man är verkligen en stål morsa. Fattar inte att man orkar, att jag står upp idag. Natten har varit jobbig. Har ställt klockan för att Maya ska få feberdämpande medicin var tredje timme. Emellan dessa timmar har jag legat och vakat över henne, lysnat så hon andas mm. Sen vid varje medicindags så har hon spytt. Så då har man ju bytt sängkläder tre gånger inatt. En stor tvätthög har man ju nu att fixa som om man inte hade nog. Hennes feber pendlar mellan 38, 6 ända upp till 40,3 och detta är med medicin ikroppen. Prata med sjukvårdsupplysningen inatt. Barnen tar hög feber väldigt bra och dom kan ha det ganska länge utan man måste vidta andra åtgärder tydligen. Så det är bara att vänta och se. Nu ligger hon och tittar på Pippi Långstrump. All feberdämpande är påväg att ta slut så idag MÅSTE jag till ett apotek. All flytande alvedon är slut och jag har bara en supp kvar den ska hon få runt 12-13 tiden.

Så har vi ju lilla Erik som vill ha sin del av mamma. Dom synka ju inte direkt inatt tyvärr. Det är väl för mycket att begära. Maya fick medicin vid 23.00, 02.00 och 05.00. Han vakna och ville ha mat klockan 03.30. Morgonenmålet som han fick vid 08.30 då satt jag och sov hela tiden. Helt slut. Så fort han blir trött nu och somnar så springer jag och lägger mig jag med. Idag blir det inte många knop. Måste lösa hur jag gör för att ta mig till apoteket med eller utan barn. Helst utan Maya. Ska höra med mina kära grannar om dom kan hjälpa mig.

6 kommentarer:

Ting sa...

De ställer säkert upp!
Hoppas att febern släpper snart!
Kram!

Karra sa...

Ja det hoppas jag med. Detta suger..

Sus sa...

När kommer mannen hem?
Håller med Ting, såklart att grannarna hjälper till.

Chrissan sa...

Stackars liten!
Min dotter har ju haft hög feber sen i torsdags...idag är hon lite piggare. Så håll ut!

Anonym sa...

HÖr med ANNa hon sa ju igår att hon kunde hjälpa dig. Ring bara:

Lilla Mor

Karra sa...

Johan kommer hem 17-18. Marie
en väldigt god vän har hjälpt mig med att få hem mer alvedom mm