tisdag 24 februari 2009

Hantverkare

Hantverkare är ett människoslag för sig själv. Dom lämnar ett lapp i lådan att dom vill få tillgång till lägenheten den 24februari mellan klockan 08:00-15:00. En hel jävla dag till spillo. Men jag såg ljuset i det hela när jag lämnade Maya på dagis klockan 09:00 då var dom hos grannen ovanför. Gud så bra tänkte jag då kommer dom snart till mig. Då har jag hela dagen att göra massa saker på iallafall. Dom har inte varit här än och nu är ju klockan för fan 11.30. Vad gör dom!? Vart är dom!? Det kan ju för fan inte ta 2½ timme hos grannen. Då kan man ju undrar vad hon bjuder på.. ..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hantverkare ja... själv sitter jag och väntar på några som skulle komma och mäta ventilationen, de la en lapp i brevinkastet om att det skulle komma mellan 08-14... ingen har kommit än! Så fruktansvärt tråkigt, hela dagen försvinner ju! Man blir ju bara sittandes och väntar, kan ju inte göra wiifit heller, för man vet ju inte när de behagar komma! :-(

Karra sa...

Har inte heller vågat mig på WiiFit på fm. man vet ju aldrig.. vi har mätt ventelationen och nu är dom här och byter ventelationsuttagen.. dom var inte ens snygga!! ;-)

Bubbel i vardagen sa...

När jag väntar hantverkare ber jagde komma och hämta nyckeln direkt på morgon. Min tid är mer värdefull än att bli sittande!
Det brukar faktiskt fungera bra.

Karra sa...

ja det var väl så jag skulle ha gjort.. bra att vara efterklok.