onsdag 25 februari 2009

Mäklare

Klockan 16.00 kommer det en mäklare hit och ska värdera vår lgh och prata om hus köp. Klockan 17:30 kommer nästa mäklare och ska göra samma sak. Gissa vem som har bokat dessa!? INTE jag. Precis min kära man. Han vill verkligen köpa hus. jag ska bo kvar ett tag till så vi får väl bli särbo ett tag. Igår hittad han ett jättefint hus, 3,5miljon, ÅÅÅÅ vilket bra pris...

JAG får då städa idag för att det ska se okej ut tills dom kommer, rättvist!? Nej det tycker jag inte...

23 kommentarer:

Filler.nu sa...

Låter spännande med husköp! Han verkar inte så sugen på Kristinehamn, eller kan du övertala honom? Här händer inget. Har förvärkar o slemproppen har lossnat i omgångar i 2 veckor! Men ingen bebis... Kram

Anonym sa...

Å, välkommen till våra trakter :-))
Kram Marie

Sus sa...

Verkar väl inbte sädär jättebra att köpa hus om inte bägge är med på tåget väl..?

Anonym sa...

Skulle ni inte titta på huset i Kristinehamn? Nu blir det lite förvirrat.
Vad blir det av DETTA?

Anonym sa...

Ja nu börjar också att undra vad klockan är slagen,Ett flera miljonershus?
Har Johan hittat sina GULDBYXOR?
// MAMMA

Karra sa...

Husen ligger på detta pris här i nacka. Tur att räntan är låg. Blir inte kristinehamn, johan vill inte och jag har föröskt att övertala honom men det är svårt. Banken lånar mer än gärna ut pengar så det är inge problem. Men vi ska INTE flytta!! Vi ska bo här ett tag till...

MorsanMia sa...

Det är ju bra om man kan leva också, inte bara bo.
Sen får man ju vara överens, men spännade med värderingen. Undra om de tycker lika

Anonym sa...

hej!
absolut att ni ska titta på huset, bor sj är området och det är hur bra som helst:=) så flyttar ni hit får du hänga på mig i spåret för att jaga bort de x-tra kg som sitter på en ;=)

trevlig blogg du har, brukar titta in här lite då och då :=)

Kram Camilla

Kaos-Anna sa...

Skit i Orminge- tänk att barnen då ska gå i skola där. Jag hade aldrig flyttat dit.

Anonym sa...

Fru Kaos - Och vad är det för fel på Orminge om jag får fråga?
Så vitt jag vet har de en av Nackas bästa skolor.
Marie

Kaos-Anna sa...

Marie - jag säger bara att jag inte skulle välja det av olika skäl - jag kan tycka att det finns bättre platser att växa upp på.
Men alla gör som de vill.

Karra sa...

Hej Camilla
Kul att du läser min blogg. Så du rekommenderar området, ja känns lite lågnt bort. Skulle gärna vilja bo i skogalund så barnen kan gå kvar på dagis och dom kan följa sina kompisar upp till skolan. Men vi får väl se. Vi ska gå på visningen den 8.e iallafall. Alltid kul att se hur det ser ut på riktigt. Så du kämpar också med extra kilon eller? Springer du? Jobbigt men mycket givande..
Barn?

//Karin

Anonym sa...

Fru Kaos - ja, alla gör som de vill.

Karra- kul att ni ska gå på visningen. Vet att det i dagarna kommer ut ett parhus till försäljning i samma område. De kommer att gå ut med 2.5 milj. Fint sägs det.
Kram Marie

Anonym sa...

Oj, skulle ni ha råd med ett så dyrt hus? Vad jag förstått så är du föräldraledig...Ganska mycket pengar...Din man tjänat kankse bra;det tänkte jag inte på. Men det kan bli dyr månadskostnad för er...Man har ju möjlighet att höja sin föräldrapenning

Karra sa...

Anonym: Skulle vi få 1,8 för vår lgh och köpa ett hus för 3,5 så skulle vi få en boendekostand på 8500kr. Idag har vi en boendekostand på 8000kr så det är inte så stor skillnad. Köper man hus betalar man till sig själv..

man kan inte höja sin föräldrapenning, den är grundad på din inkomst du har haft de 6 senaste månaderna.

Anonym sa...

Har ni inga lån kvar på lägenheten?

Det jag menade var att man ta ut fler ddg i veckan om det skulle krisa sig

Karra sa...

Jaha jo vi kan ta ut mer dagar men helst inte, bra att ha lite dagar att ta av.

jo vi har lån kvar...

Kaos-Anna sa...

3 500 000 är billigt i nacka.
Men jag kan ju inte tänka mig att det går för utgångspris.

Dessutom, Orminge...
Karin. Lämna inte glammiga Klippan för Orminge.

Sociala problem i generationer. Tyvärr.

Karra sa...

Fru Kaos: Nej det kommer INTE gå för utgångspriset kommer med all säkerhet att gå upp minst 300-500 000. Allra helst skulle vi vilja ha ett hus i skogalund men det kan vi ju fortsätta drömma om..
Vi ska inte flytta NU men inom 4-5år så.. man vill ju ha hus!!!

Anonym sa...

Bra.
Sosselund blir bra :-)

Jag vill det också.

Vi kanske blir grannar.

Karra sa...

Ja om husen går ner till 2,5-3,5 så slår vi till på en gång men den chansen är ju liten..

Kaos-Anna sa...

det händer nog inte....

Anonym sa...

Men om det skiljer bara 500 kr i boendekostnad, så är det väl inte sp mycket att fundera på. Det verkar ju bra...att det blir så billigt. Trodde det skulle bli mer om kostnader. För att värma upp ett hus kotar ju lite, och el och sånt, sophämtning. Lycka till!