torsdag 26 februari 2009

Överflytt

Maya ska flytta över till storbarn nu den 4maj. Känns inte riktigt okej. Dom är 12st från hennes avd och 9st ska gå till en avd och 3st till den andra. Maya är en av dom tre. Hon och två pojkar. Pedagogerna säger att hon leker väldigt mycket med just dessa två pojkar. Hemma pratar hon inte så mycket om dom utan här hemma är det mest prat om Elin, Klara, Tiger och Maja. Hon leker mycket med Maja och Klara på fritiden. En av pedagogerna har frågat en annan familj om dom skulle tänka sig att byta avd för deras pojk leker mycket med andra pojkar som ska börja på den avd, men dom har inte svarat och när pedagogen frågar så undviker dom svar. Så det är ju ett uppenbart nej. Jag vet att barn får väldigt lätt nya kompisar och att barnen kan fortsätta leka på fritiden men ändå det känns inte bra. Har pratat med chefen och hon skulle se vad hon kunde göra men jag tror inte att detta går att lösa. Klaras mamma tyckte det var jätte tråkigt att dom inte skulle gå tillsammans så hon skulle maila chefen och berätta sitt missnöje. Hoppas hon gör det!!! Dom här 12 barnen skolades in tillsammans så dom har följt varandra under alla år. Som sagt detta känns JÄTTE tråkigt! Ett alternativ jag har börjat fundera på är att låta Maya gå kvar ett år och sen flytta upp henne till storbarn till hennes kompisar men då har hon ju ingen av dom att leka med. Ja detta är svårt...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, Karin jag förstår ditt dilemma. Detta möter vi ju varje höst när vi flyttar över barn. Tycker att du ska prata både med pedagogerna och chefen. För det ska ju kännas rätt både för er och såklart maya. Förstår inte ritigt hur dom har tänkt, att låta Maya gå över med två andra pojkar. Vi brukar tänka på vilka barnen leker med...även fast barn får nya kompisar men ändå. Hoppas det löser sig och det är bra att stå på sig och berätta om sitt missnöje!
Lycka till!

kram Heidi

Anonym sa...

Nej, detta låter inte bra. Klart att hon ska gå vidare med sina tjejkompisar. Vad är detta för trams? Som förälder har man väl rätten att bestämma över sitt barn. Säg ifrån!

Karra sa...

Ja detta är ett problem varje år, jag vet men iår drabbar det min familj. Känns tungt. Jag hoppas detta går att lösa. Som du säger alla ska ju vara nöjda.

Allt bra med dig och dina?

Kram

Karra sa...

Anonym: Vi har sagt ifrån sedan januari när detta kom ut. Chefen sa att hon skulle titta på det och försöka lösa det men än har inget hänt. En pedagog har ju försökt gjort sitt.. ja vi får väl se..

Anonym sa...

Men Karin, strid för Maya som den lejoninna du är!! Du säger ju alltid att du kan gå geom både eld och vatten för dina barns skull.
Detta är första prövningen
// Kram från MAMMA

Karra sa...

Jag vet inte vad jag ska göra. Finns det ingen annan plats för henne än den hon har fått så gör det inte det. Jag har pratat med chefen två ggr och pedagogerna dagligen. vad mer kan jag göra!?

Anonym sa...

Flytta till oss i Saltsjö Boo och byt dagis :-))
Skämt å sido. Fajtas Karin!!! Var jobbig, riktigt jobbig!

Kram Marie

Anonym sa...

Men varför har de plockat ut Maya? De kunde väl lika gärna ha tagit någon annan, en kille till. De kunde ha lyssnat på er vilka Mayas kompisar var på fritiden och inte splittrat henne från de andra flickorna. Det är NÄSTAN på gränsen till mobbing. Håller med Marie ovan. FAJTAS.
VAR JOBBIG! RIKTIGT JOBBIG!
// MAMMA

Karra sa...

Dom flytta henne dit för chefen hade tänkt att jag skulle gå tillbaka till min avd när jag börjar. Men som jag har sagt, barnen går i första hand. jag kan jobba vart som.

Anonym sa...

Men vet inte din chef det då. Du måste vara TYDLIG!!!
Eller fattar hon kort?

Karra sa...

Hon vet och hon skulle försöka lösa detta sa hon men ja vi får väl se...