onsdag 4 februari 2009

Hemma Igen

Så där då var vi hemma igen efter en jobbigt dag. Operationen gick bra, Maya var lite ledsen när vi kom in i salen och när narkosmasken kom fram men det gick bra. Hon somnade och det tog 30min sen fick jag se henne igen. Hon sov i tre timmar, fick dropp sen var det dags att väcka henne. Efter 5min sittande vaken så spydde hon massor av blod, stackars liten. Vi gick upp och gick allt verka bra. Vi packade ihop våra saker och börja bege oss till ytterkläderna då säger Maya "Mamma, jag vill kräkas igen" in på toalett igen och där kom nästa blodlast. Denna gång var det blandat svart blod och rött blod. svart blod okej men inte rött. Jag leta rätt på doktorn och han kom in på toaletten och tittade. Vi fick komma in på hans rum och han tittade ner i halsen på Maya det såg okej ut men han ville att vi skulle sitta ner en stund och vänta. Efter en stund kommer sköterskan med en isglass som skulle dämpa blödningen. Hon åt den med ett leende på läpparna sen efter ca 10-15min tittade doktorn förbi och frågade hur det gått och det hade ju gått bra så vi fick åka hem. Vilken tur och såå skönt. hade varit jobbigt att få vara kvar längre. Borta bra men hemma bäst. Nu ligger Maya i soffan och tittar på film och det dröjer nog inte länge fören hon knoppar in. Känner att jag också skulle behöva ta mig en lur. Maya blir hemma minst 1v nu. Smärtstillande i 4-5dagar. Flytande kall föda i 2-3dagar sen mjuk mat.

5 kommentarer:

Chrissan sa...

Jobbigt för henne!
Men skönt att det gick bra!Så ni ska leva på soppa nu då? ;)

Karra sa...

HON lever på Kräm/Soppa/Glass/Yoghurt mm
VI lever efter GI ;-)

Ting sa...

Stackars lilltjejen!

Kaos-Anna sa...

Stackars.
Jag gjorde det där när jag var 15 år.
Hemskt.
Men man blev smal.

Karra sa...

Maya är redan small tycker inte hon behöver bli så mycket smallare än så.. då ser hon ju äckligt sjuk ut men hon äter väl upp sig så småning om.