torsdag 23 oktober 2008

Barn säljes!

Ja, just nu skulle jag kunna sälja mina barn eller så generöst ge bort dom. Vilken natt, fy fan!
Erik hade varit helt underbar hela gårdagen, sovit tre timmar ätit och sovit tre timmar igen HELA dan och kvällen. Han vakna till vid 23.30 åt och var vaken till 00.15 sen somnade han. Jag la mig tillrätt och hade precis somnat då ropar Maya. Jag går in och möts av en gråtande liten tjej som hade kissat ner sig. En olycka händer så lätt, vi tog hand om allt och en snabb dusch och sen fick hon sova hos oss. Hon är som en torktumlare man et aldrig vad som kommer svichande förbi, en fot, en arm eller ett ben eller hela hon. klockan 02.09 vakna Erik igen, matdags. Han åt och sen var han vaken och var missnöjd med ALLT. Han somande PÅ mig runt 03.30. Maya ligger brevid och snurrar runt och snarkar. Hon börjar bli förkyld. Klockan 04.45 börjar Erik IGEN. Ja det är bara att gå upp igen, helt färdig och AS trött. Mat och bajs time! NU borde han ju somna tycker man ju men NEJ då ska han ha en vaken period. Jag går och lägger mig och Johan tar över. Men jag hör ju allt, kan inte somna utan ligger bara och slumrar. Johan åker till jobbet klockan 07.00 ja då är det bara att gå upp igen och ge mat och då vaknar Maya också.
Jag sms:ar dagis och frågar om maya kan få komma redan klockan 8, helt ok. Johan ska ju hämta henne klockan 12.30 för dom ska på första tandläkarbesöket.

NU sover Erik när det är dags att gå till dagis, så jävla typsikt. Han har varit vaken halv natten då kan han väl vara vaken 15min till så kan vi sova när vi lämnat henne NEJ det är ju dumt! SÅ jävla irriterande och allt blir ju mer irriterande med så lite sömn. Jag hade tänkt lämna Maya vid 9-tiden och sen ta en promenad till Forum, invigning idag och gå där och shoppa och fika med vänner men nu känner jag att jag inte fixar det, måste få sova!! Ska till BVC idag också klockan 13.45. Vi får ta en familjekväll på Forum istället. Hade varit kul att gå själv och kolla i lugn och ro i de affärer amn vill utan att behöva en en 3åring att springa efter och en karl som suckar och stönar allt högre för varje affär man går in i men men livet är inte allt lätt.

2 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Usch.
Hemskt.
Jag är inte avudsjuk.

Vi (jag, vera och micaela) ska gå till forum vis 09.30.
Ring om du vill gå med oss eller möta upp senare.

Vi är där ett par timmar.

Karra sa...

Jag hade gärna följt med men jag valde sömen istället.