onsdag 29 oktober 2008

Hur orkar man!?

Erik är nu 6v och i 2v nu har han skrikigt konstant mer eller mindre. Jag börjar tappa greppet när det är som värst. INGET hjälpter! Det sägs att det ska hålla på tills dom är tre månader, fy fan det är ju 6v kvar. Hur ska jag orka!? Tur att min älskade man kommer hem om kvällarna och tar honom men det är jobbigt för oss båda två. Varför ska barn få KOLIK, vad är det bra för!? INGEN, inte för barnet som har ont och det är jobbigt att skrika och absolut inte för föräldrarna som måste lyssna på skiten och inget hjälper av det man gör.

När vi fick Maya, var det inte alls så här. Hon var hur snäll som helst, hon kunde ligga själv medans man gjorde sig iordning eller plocka eller städa. Hon var glad när hon var vaken och hon fixa ligga vaken i vagnen när man var ute. Jag pika mina vänner som hade "Erik" barn då men det får jag ju nu äta upp. Det sägs ju att man får en av varje och det kan jag strycka under.

LÄNGTAR tills han är 3-4månader och hoppas då allt är bra!!!

7 kommentarer:

Chrissan sa...

Usch och fy!
Lider med dig!
Kommer ihåg de skrikperioder
mina hade när de var små.
Längtar inte tillbaka.

Kram till dig!

KakanH sa...

Det låter inget vidare. Ska hoppas att det går över snart för allas skull.

Anonym sa...

Skickar en styrkehälsning! Hoppas till gud att inte vår nästa får kolik... Agnes var/är precis som du beskriver Maya. KRAM Anna (http://forsmans.blogg.se)

MorsanMia sa...

Jag hör ditt rop på hjälp, jag koommer jag är på väääg...

/mary Poppins

Anonym sa...

Vi försöker få till en träff med middag nästa vecka, så kan vi hjälpas åt vagga lilla knytet till ro.

Styrkekramar från mig!

Marie

Karra sa...

Morsanmia: SKYNDA dig, din systerson behöver dig!

Karra sa...

Marie: Tycker jag låter alldeles perfekt! Alla dagar utan måndag kan vi! KRAM