onsdag 15 oktober 2008

Börjar tappa hoppet!

Detta med att inte äta mjölkprodukter är fan inte lätt. Idag på dan har jag ätit fyra mackor utan något på. Efter jag hämtade maya på dagis gick vi ner till MAXI för att små handla och prata med konditorn ang tårta. När jag gick där och skulle komma på vad vi skulle ha till middag, kom jag på massa men alla med mjölk i. Hur ska jag lyckas med detta? Hur ska jag kunna utesluta mjölk? Jag kommer sluta att äta, jag pallar inte!!

Konditorn hade gått för dagen så jag ska ta en tur ner imorgon igen. Hoppas han/hon kan hjälpa mig till ett okej pris. Har ett annat alternativ men jag annar att dom är lite dyra. http://www.cakedesign.se/

6 kommentarer:

Ting sa...

Du behöver inte sluta laga mat som innehåller mjölk.
Du behöver bara ersätta mjölken med mjölkfria produkter.
Solhavre.
Sojamjölk.
Oatly.
Kolla i hyllorna.
Du kommer bli förvånad över hur mycket det finns.
Det finns ersättning för cremefraiche också.

Ting sa...

Please.
Varna nästa gång spindlar bygger bo i din blogg!

Anonym sa...

ska du frakta tårtan från nacka

Karra sa...

Anonym: Ja om jag så måste!

Karra sa...

Ting: Ja jo men jag måste ju laga två olika maträtter för jag har en karl som är VÄLDIGT petig med maten. Sen detta att tänka OM, jobbigt men det ska väl gå eller!?

Kaos-Anna sa...

Men Johan får väl laga sin mat. För fan.