måndag 27 oktober 2008

En snabbis!!

Vi skulle bara ta en kort promenad till Forum för att handla ersättning, lämna ellos paket och fråga på telenor ang min telefon som inte hörs när den ringer eller när jag får sms.
Vi blev borta HELA dagen. Gick hem ifrån runt 11-tiden och hemma igen vid 16-tiden.

Kom till Forum gick in på Telenor, jag måste lämna in min älskade snygga Eriksson för ev att högtalaren har gått sönder. Gick vidare till posten, lämna paketen. Vidare till apoteket där fanns ingen ersättning utan jag var tvugen att åka till sickla. Hmhm vad göra med!? Ett mål kvar att ge honom nej det är ju bara att ta bussen med båda barnen bort till Sickla. Gick rätt hyffast vi kom dit och vi kom hem. När vi väl var i sickla köpte jag skit snygga stövlar till Maya och en klänningen som hon ska ha på dopet och siden band till dopklänningen, Blått&Grått!! Det är färgtemat på hela dopet.

Svängde in på maxi också för att köpa blöjor. träffa några bekanta ansikten som man stanna och prata med och under den sista pratstuden så drar Maya. Jag säger hejdå till Calle och vänder mig om och hon är borta, jag ser henne ingenstanns. Mitt hjärta börjar bulta, jag svettas. Ja då börjar Erik skrika, tar upp honom börjar ropa på Maya, inget svar. Var FAN är hon!!! Tankarna börjar rusa.. hon är borta, någon har tagit henne, jag får aldrig mer se henne, jag ska aldrig mer skälla på henne.. DÄR kommer en vän med henne gåendes. Jag blir så ARG, LEDSEN, GLAD ja allt på en gång. Kör en predikan men den verkar inte gå in, nja lite kankse för hon ser lite ledsen ut. Hon har aldrig dragit förut, varför börja nu när hon är 3år!? Borde man inte fatta lite mer då eller!? Vad ska jag göra? Vad ska jag säga till henne för att hon ska förstå allvaret!? J_vla Skit unge som skrämmer sin mamma så!!!! Men jag älskar henne ändå, hon är ju min dotter, något har jag väl gjort för att förtjäna en liten skit unge som henne ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp!
Det beyder att du inte fått mitt sms. Låter inte så lockande att träffas om Maya är dålig. Hör av dig om honmår bättre.

Kram Marie