torsdag 9 oktober 2008

Helt slut

Kalaset gick ju bra men gud vilken ljudnivå med sex barn, helt otroligt. Jag jobbar på förskola och borde vara van vid ljudnivå eftersom barngruppen består av 18st 4-5åringar men detta var inte alls samma sak.. varför!? Men kalaset var mycket trevligt iallafall och tårtan var hemma gjord och mycket god. "Grannfrun" hade sagt att inga presenter och för en gång skull lyssnade jag men fy vad det kändes fel när vi väl kom. Alla andra hade med sig men inte oss. ALDRIG mer säger, aldrig!!

Vi var där i 2½timme sen hem och lagade mat. Maya hann äta sex skedar sen somnade hon vid bordet. Idag hann ju klockan bli 18.45 iallafall..

Nu ligger "pöjkera" (värmländska) på soffan och slumrar till TV och jag sitter här och njuter av "egen" tid om man kan kalla detta egen tid och det kan man för jag har ingen annan tid för mig själv.

5 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Jag vill bli full. Det är min enda känsla just nu.
Full.

Karra sa...

Hänger gärna på..

Sus sa...

Aha, morsan mias syrra och Kaos granne?
Är jag med då?

MorsanMia sa...

Ja sus du e med.

Karra sa...

Du är helt klart med.. :-)